2011. november 18., péntek

Becca Fitzpatrick – Vihar előtt (Hush, Hush #3)

Ide is eljutottam végre, gondoltam, milyen jó lesz olvasni a trilógia befejező részét, ráadásul a gyönyörű borító érdekességet is ígért: egy fejezetet Patch szemszögéből, ami miatt már eleve érdemesnek tűnt fellapozni a könyvet. Innentől SPOILER az előző két részre nézve.

Tehát Norát elrabolták, a kezdőjelenetben láthatjuk, ahogyan Patch kialkudja főhősnőnket a gonosz Black Hand karmai közül, aztán kezdetét veszi Nora szemszöge. A lány a temetőben tér magához és döbbenten veszi észre, hogy nem emlékszik rá, hogyan került oda. Hamar kiderül, hogy nemcsak arra az estére nem emlékszik, az elmúlt öt hónap teljesen kitörlődött a fejéből, őt pedig már tizenegy hete eltűntként tartják számon. Az amnéziája természetesen azt jelenti, hogy nem tud az angyalokról (sem a bukottakról, sem az arkokról) és a Nephilimekről, így elég nehezen is áll neki kideríteni, mi történt vele...

Az eddigi kötetek közül ez volt a legizgalmasabb, az amnéziás Nora sokkal érdekesebb, mint a korábbi, és persze sokkal tevékenyebb. Ebben a kötetben aztán minden van, igaz, itt is megesik, hogy csak állnak a dolgok, napok, hetek telnek el úgy, hogy semmi nem történik, de azért elviselhetően haladnak az események. Ami nagyon meglepett ebben a részben az a regény vége, mert egyáltalán nem erre számítottam, és ez persze azt is jelenti, hogy nincs vége mindennek, hanem lesz egy újabb kötet valamikor 2012-ben.

A történetben legjobban Patch tetszett, végre igazán láthattuk őt, ennek nagyon örültem. Igaz, a könyv végén a szemszögét (nagyon durva fekete alapon fehér betűkkel) nem ilyennek képzeltem, de nem volt rossz. Tehát Patch minden eddiginél többet megmutat magából, Nora amnéziája a jelleme hasznára volt, így nem éreztem annyira idegesítőnek, mint eddig, ez mindenképp emelte a sorozat élvezhetőségét. Mert komolyan felfelé ível, így azt hiszem, a negyedik részt is olvasni fogom majd, főleg, hogy úgy tűnik, abban lesznek a legizgalmasabb részek, hiszen nagyon sok minden maradt lezáratlanul, és persze Patchről is akarok még olvasni.

Amit szerettem: a könyv végét; Jev és Nora jeleneteit; Patch őszinteségi rohamait, amikor nem oltotta le Norát azzal, hogy nem kell tudnia a dolgokat.

Nem szerettem: Vee-t, nekem borzasztóan erőltetett karakter, szerencsére nem szerepelt sokat.  

11 megjegyzés:

  1. váá olyan jó neked h már olvastad:l:)

    nekem ez az egyik kedvenc könyvsorozatom és már nagyon várom a 3.részt magyarul...:D

    az előző részek kritikái sokszor voltak negatívak és most örülök h talán ez a rész nem kap majd fújolást^^

    nem tudod mikor tájt jelenik meg magyarul is?

    VálaszTörlés
  2. Az angoltudásom egyik nagy előnye :) Nem igazán vagyok képben a magyar megjelenésekkel, de mintha mostanában jött volna ki magyarul a kettő, akkor valószínűleg még minimum fél év, mire kiadják az utolsó kötetet is.

    VálaszTörlés
  3. Szia Könyvek szerelmese!
    A vége Happy End?
    Nekem az is elég lenne, ha Nora emlékei visszatérnének. Végül is a második vége sem lett Happy End, csak olyan részről, hogy Nora és Folt együtt vannak.
    Tehát nekem a Happy End ezt jelenti. (Nora+Folt) :)
    Azért kérdezem, mert nem tudom, hogy érdemes-e a fordításnak neki állni.
    Válaszod előre is köszönöm!

    Üdv.:N

    VálaszTörlés
  4. Kedves könyvek szerelmese!

    El tudnád-e küldeni esetleg a 3. részt angolul az e-mailemre.(fajzsa1995@citromail.hu) Nem tudom már kivárni, hogy megjelenjen ezért nekiállok fordítani! Remélem annyira nem lesz nehéz! Előre is köszönöm!

    Ui.: Ha esetleg nem tudod elküldeni, akkor légy
    szíves azt az oldalt ahonnan te el tudtam olvasni. Nagyon szépen megköszönném! :)

    Üdv.:

    VálaszTörlés
  5. Nos..karácsonyra megkaptam a "Csitt,Csitt"-et..egy nap alatt elolvastam.
    Tegnap megvettem a Crescendo-t,este nyolckor neki is álltam olvasni,és hajnal 4-re végeztem is...SZÓVAL TELJESEN ELVARÁZSOLT.^^
    légyszives,csak annyit árulj el,hogy a vége Happy End lesz-e?!Mert ugye a második rész elég sejtelmesen fejeződött be,és csak azon kattog az agyam,hogy vajon mi lesz velük?...
    Tudnád linkelni,hogy te honnan töltötted le?

    VálaszTörlés
  6. Ez volt a legjobb rész. Tényleg izgalmas, fordulatos és nekem különösen Patch tetszett. Most szerintem nagyon nagy szerepet töltött be az eddigi részekhez képest. Megtudhattuk hogyan is érez és jó volt végre ennyi belátást nyerni, a stílusa még mindig megmaradt azért :) Én Scottot is megkedveltem, a Crescendoban nem szerettem meg őt annyira. Ami a legszembetűnőbb dolog az volt, hogy szinte lángoltak egyes fejezeteknél a sorok. És ennek nagyon örültem mert a Patch & Nora vonzalom a legjobb az egészben. A sok érzelem ellenére egyáltalán nem volt nyálas. A vége meg tökéletes. Bár nem úgy lett befejezve mint a Crescendo, de én ennél is megőrülök, h vajon mi fog történni.
    Mindenkinek ajánlom, több szempontból is érdemes elolvasni angolul :) Csak kár h a 4.-re 10 hónapot kell várni :(

    VálaszTörlés
  7. u.i. ha esetleg nem sikerül elküldeni, akkor én is szívesen elküldöm mert nekem még megvan :) Adri

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok! Nekem már nincs meg a könyv, de szerintem a 4shared.comról letölthető. Igen, a vége Happy End, legalábbis amennyire lehet. És valóban ez volt eddig a legjobb rész, még romantika szinten is.

    VálaszTörlés
  9. ha valaki nekem is eltudná küldeni magyarul tegye meg: szusimusii@freemail.hu
    köszönöm!:)

    VálaszTörlés
  10. mikor jelenik meg a 3. része M.o-on? :O

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok!

    Valaki esetleg el tudná küldeni nekem is magyarul? :)
    seritimea@gmail.com

    előre is köszönöm szépen!

    VálaszTörlés