2012. szeptember 20., csütörtök

E. Lockhart – Pasilista



Amióta jókat hallottam az írónőről, azóta vadászom a Pasilistát, ami az első (és egyetlen magyarul megjelent) kötete a négy részes sorozatnak. A magyar borító elég béna, a Ciceró Tök Jó Könyvek címkés könyvei közé tartozik, viszont a tartalom annál jobban tetszett.

Adva van Ruby Oliver (Roo), aki pszichológushoz megy, mert a zűrös életének problémái kikészítették. Ezt a problémát három barátnő és tizenöt srác (na, meg a róluk készült lista, ami rossz kezekbe került) okozza, Roo elmeséli terapeutájának, melyikkel hogy került kapcsolatba, amiből lassan kikerekedik a történet.

Szóval könnyed, vicces olvasmány volt, a sztorinak van értelme, és a szereplők sem nagyon bénák, bár belegondolva Roo elég passzív szereplő, és néha borzasztó figyelmetlen tud lenni. A barátnőkről annyit, hogy nem tűntek igazi barátnőknek, de persze, ha azok, Roo nem köt ki terápián. Ja, és a pasilista:
- Adam: aki nem is számít
- Finn: aki szerintem édes
- Hutch: akit nagyon bírtam
- Gideon: aki álompasi-szerű
- Ben: aki szintén nem számít
- Tommy: ő nincs is igazán
- Chase: aki nagyon béna volt
- Sky: ő meg tapló
- Michael: akit végigröhögtem
- Angelo: aki nagyon fura, de aranyos
- Shiv: akit sajnáltam
- Billy: aki csak tölteléksrác
- Jackson: aki egy tuskó, mégis emlékeztetett SZJG Cortezre, így nem tiszták az érzéseim
- Noel: aki nagyon rendes volt
- Cabbie: ő egy vadmarha

Remélem, hogy a következő részben minimum hattal újra találkozhatok, már el is kezdtem keresni a sorozat többi részét. Függővég igazából nincs benne, de kíváncsi vagyok a folytatásra, és főleg a befejezésre. Inkább azoknak ajánlom a könyvet, akik szeretik a könnyed, szórakoztató könyveket sok iskolai problémával (barátnő pasija, kirekesztés stb).

Amit szerettem: végigmenni a pasilistán; hogy közben láttunk jelent és közelmúltat; a szülőket.

Nem szerettem: semmi, azt kaptam, amire számítottam. 

2 megjegyzés:

  1. Én ezt még 12-13 éves koromban olvastam, és valami elmondhatatlanul utáltam.:D A főszereplő, a stílus, meg úgy egyáltalán maga a sztori teljesen kikészített (pedig egyébként szeretem a sulis témájú könyveket). Nem túl sok könyvre emlékszem azokból az időkből, de ezt sosem fogom elfelejteni.:)

    VálaszTörlés
  2. Ez érdekes, mert én meg tökre szerettem, pedig jóval elmúltam 12-13, mondjuk a magyar fordítás elég béna... Viszont továbbolvastam, túl vagyok mind a négy köteten, és nekem tényleg tetszett, a főszereplő csaj normálisabb lett, érdekes is volt. Kíváncsi lennék, most tetszene-e neked, hátha :)

    VálaszTörlés