2012. szeptember 27., csütörtök

Gayle Forman – Hová tűntél?



Nagyon régóta el akartam olvasni a Ha maradnék című első részt, amit nemrég sikerült is beszereznem, ráadásul megkaptam ezt a második könyvet hozzá, úgyhogy teljes lehetett az örömöm. A borító nagyon tetszik, és istenien megy az első rész csellósához, de persze a történet volt az, ami bármilyen borítóval a szívemhez nőtt volna. Innentől SPOILER az első részre nézve.

Tehát a második kötet Adam szemszögéből játszódik. Három év telt el, amióta Mia meghozta a döntését, ez azzal is járt, hogy a közös utuk Adammel szétvált, amit a fiú nagyon nehezen dolgoz fel, próbál élni, de nem sok öröme van benne, aztán egy este újra találkozik Miával...

Azt kell, mondjam, imádtam az első részt, Adam kifejezetten a kedvencemmé vált, de a folytatás még jobban levett a lábamról. Ennek a fő oka is persze Adam. A srácból rocksztár lett, de ez mégsem változtatta meg, ugyanaz az az édes, érzékeny srác maradt, mint volt, csak egy rakás nehezen feldolgozható problémával. Többször képzeletben fejet hajtottam az írónő előtt, ugyanis az érzelmekkel borzasztó jól tud játszani, elszorult a torkom, haragudtam, nevettem, és majdnem sírtam is, szóval volt itt minden, amit csak ki lehet hozni az olvasóból.

Az előző részhez hasonlóan van felépítve, egyik fejezetben még a jelent látjuk, aztán a múlt egy szeletkéjét, ami lassan kiadja az egész történetet. Az abszolút kedvenceim a dalszövegek voltak (ezekre direkt rákerestem eredeti nyelven is, bár a fordítás nem rossz), és imádtam őket. Többször félre kellett tennem a könyvet, elgondolkodni egy-egy részleten, annyira igazi és emberi volt az egész... Mindenfajta istenítés nélkül: ez egy nagyon jó könyv, amolyan muszáj elolvasni fajta.  

Amit (nagyon) szerettem: dalszövegeket; Adam-et; az egészet.

Nem szerettem: -  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése