2013. július 10., szerda

Sarah Dessen – The Moon and More



Mint Dessen-fan, nagyon vártam már az új könyvét, hiszen eddig mindegyik regényével sikerült elvarázsolnia. A borító megtévesztő kicsit, egy könnyed, nyári történetre és egy egészen más sztorira számítottam, mint amit kaptam.

Emaline egész életét Colbyban töltötte, ismeri a helyieket, évek óta jár Luke-kal, és tisztában van vele, hogy az igazi Colby más, mint amit a turisták látnak belőle. Csakhogy a városba érkezik Ivy és Theo, akik a Colbyban élő művész Clyde-ról forgatnának dokumentumfilmet, megjelenésük pedig felkavarja az állóvizet...

A Dessen könyvek legfőbb vonzerejét számomra az adja, hogy a szereplők annyira igaziak, hogy kezdettől fogva úgy érzi az olvasó, már régóta ismeri őket. Emaline ugyan nem volt különleges annyira, mégis szerethető, míg Theo igazi újdonság erejével hatott. Általában szeretem a Dessen-fiúkat, mindig sikerül egy olyan típusú srácot eltalálnia, akit a való életben is imádnék, Theo viszont túl sok volt nekem. Nem úgy Morris, aki bár csak Emaline barátja, szerintem a legjobban sikerült karakter lett.

A másik dolog, amivel minden Dessen könyv bővelkedik: az érzelem. A cselekményről nem is igazán lehet beszélni, hiszen semmi eget rengető nem történik, nem lesz vége a világnak, senki nem válik vámpírrá, még gonosz szereplő sincsen, csak emberek, akik élik a világukat, döntéseket hoznak, legyen az jó vagy rossz, és utána folytatják az életük ezek következményeivel. Emaline-nak több dolgot is tisztáznia kell magában, például a kapcsolatát az igazi apjával, akivel tizenkét évesen találkozott először vagy épp a szerelmi életét, ami tökéletesnek hatott, amíg nem jött Theo, de sehogy sem stimmel teljesen. Ezen kívül természetesen ott van az egyetem, ami miatt el kell hagynia – ha nem is megy olyan messzire – a megszokott környezetét, a barátait és a családját, ezek összessége adja az a mixet, ami letehetetlenné teszi a könyvet.

Általában imádni szoktam ezeket a dolgokat, most azonban elmaradt a szikra, nem volt fellángolás, semmi, csak egy átlagos könyvnek éreztem, nem pedig igazi Dessennek. Többször arra gondoltam, hol van ez a Tökéleteshez vagy épp az Along For the Ride-hoz képest, és arra jutottam, nem üti őket, ami igazságtalan módon keserű szájízhez vezetett, mert oké, nem volt borzalmas a könyv, sőt jó volt ez, jobb, mint sok más hasonló témában írott könyv, mégsem ütötte meg a szokásos mércét.

Sajnos nem lett kedvenc, ugyanakkor természetesen nem mondok le Dessenről, főleg, hogy egyre több könyve jelenik meg magyarul, és azért már bizonyított a szememben, mint profi írónő. Csak ez most nem jött át, ahogy mondani szokás.

Amit szerettem: Morrist; az utalásokat más könyveire, Colby-t egyértelműen ismerős terep, de szerepelt például Auden és Colie is, illetve kiderült az is, hogy Luke Wes és Bert unokatestvére. Imádom az ilyet!

Nem szerettem: nekem több kell!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése