2012. július 14., szombat

Sarra Manning – Adorkable


Még soha nem olvastam semmit az írónőtől, pedig sok könyve van, ráadásul nekem kettő már megvan valahol, csak valahogy kimaradtak, viszont ennek a fülszövegnek meg a borítónak nem tudtam ellenállni, és bár egészen más sztorira számítottam, nem csalódtam.

A történet két főszereplő szemszögéből játszódik, az egyik Jeane, aki Adorkable nevű blogjával már kész híresség, a tweetjeit ezrek követik, világszerte kérik fel különböző előadásokra stb. közben meg egy nem túl kedves, erőszakos, fura ízlésű tinilány szürke hajjal, akit nagyon sokan nem kedvelnek. Az egyik ilyen a félig ázsiai Michael, aki egyenesen utálja Jeane-t, főleg, mert a lány barátja Barney, és Michael barátnője gyanúsan viszonyulnak egymáshoz, de ez Jeane-t nem igazán hatja meg. Aztán Michael álnéven ír Jeane-nek és egy egészen más oldalát ismeri meg.

Ezen a könyvön annyit nevettem, hogy olyan nincs is, amit ezek ketten leműveltek, azt nem lehetett komolyan végignézni. Egy lehetetlenül romantikus, nyálas sztorira számítottam, helyette kaptam egy vicces hate-love-whatever történetet, ahogy az a borítón is van. A cselekményt nem akarom elspoilerezni, inkább rátérek a szereplőkre. Imádtam őket. Igaz, hogy Jeane idegesítő és nehéz természetű kissé, nem is néz ki a legjobban, de szerencsétlen csaj tizenhét éves korában egyedül lakik, a családi körülményeit tekintve nem is csoda, hogy szeret inkább a saját maga útján járni nem törődve senkivel. Ezzel szemben Michael igazi jófiú, mindenkivel kedves, becsületes, mintatanuló, a szülei kissé túl szigorú szabályait is mindig betartja, már-már mániákusan igyekszik megfelelni minden elvárásnak. Egy icipicit naiv is, amitől nagyban emlékeztetett Finnre a Glee-ből, emiatt pedig nem tudtam nem szeretni.

Szóval, amikor Michael és Jeane egy jelenetbe kerülnek, sosem lehet tudni, mi lesz a vége, mert bár mindketten látják a másik hibáit, azokon nem tudnak/akarnak változtatni, így végül is olyanok, mint a tűz és a víz, folyamatosan oltogatják egymást, vitatkoznak, összevesznek, míg végül kialakul az a valami, ami köztük lesz. És az tényleg Adorkable (ez egy cuki szó).

Senki ne számítson világmegváltó sztorira, de nagyon jól lehet szórakozni rajta, szerintem fogok is még olvasni az írónőtől, mert meghozta a kedvem más könyveire is.

Amit szerettem: a szexjelenetet, ennyit ilyen intim jelenten még nem nevettem; azt, amikor Michael „véletlenül” lelöki Jeane-t a biciklijéről; a kettejük között feszülő ellentétek vonzzák egymást dolgot.

Nem szerettem: a végén Jeane-t nem annyira, de azért nem volt rossz.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése