2012. február 29., szerda

Filmajánló – Hadak újtán (War Horse)


Félve kezdtem neki ennek a filmnek, mert a trailer alapján nem igazán tudtam, mire is számítsak, de Spielberg neve sokat nyomott a latba, így végül muszáj volt megnéznem.

A sztori Albert Narracott (Jeremy Irvine), a devoni gazdálkodó fiának, és az általa betanított telivérnek Joeynak a kalandjait meséli el az I. világháború alatt, amikor is Joeyt eladják a lovasságnak, Albert pedig, amint elég idős lesz hozzá, követi lovát a frontra...

Amit elsősorban tudni kell a filmről, hogy a forgatókönyv Michael Morpurgo 1982-ben írt ifjúsági regényéből készült, tehát nem is lehet olyan jelenetekre számítani, mint a Ryan közlegény megmentésében, én erős túlzásnak éreztem, hogy sok helyen háborús filmnek tüntették fel, valószínűleg ismerősömet is ez tévesztette meg, aki egy véres, a háború borzalmait hűen bemutató alkotást várt. Persze egy szóval sem mondtam, hogy nem jók a csatajelenetek (mégiscsak Spielberg rendezte a filmet, ami azért legtöbbször elég garanciának), de átjárja őket egy erős szentimentalista hangulat, ami a történet ijfúsági könyv voltára hajaz. Nem is beszélve arról, hogy eredetileg a ló, Joey meséli el a történteket.

Tehát én ennek a tudatában pontosan azt kaptam, amit el is vártam, egy derűs, szívszorító és jól megcsinált filmet. A szereplőkkel meg voltam elégedve, több nagy nevet is felvonultatott, a zenét pedig John Williams szerezte, amely tény megint eldöntötte a kérdést, hogy ezt szeretni fogom. Természetesen a kedvenc szereplőm Joey volt, akit ha jól tudom 14 különbözó ló játszott (nem biztos, ez most csak felrémlett valahonnan), és de Jeremy Irvine-nak is voltak jó pillanatai, tökéletesen illett rá a parasztfiú szerepe.

A játékidő nagyjából két és fél óra, amit enyhén soknak éreztem, de nem unatkoztam, Joey sok gazdához, és sokféle helyzetbe keveredik (kicsit emlékeztetett is Anna Sevell Fekete Szépségjére, kivéve, hogy ott nincs háború), aki szereti az állatos filmeket, mint én, az már eleve el lehet azzal, hogy szurkoljon, csak maradjon életben a történet végére. Mivel nem akarok spoilerezeni, még csak annyit, hogy bár azt hiszem, egyet sem kapott meg a sok Oscar-jelölésből, azért érdemes megnézni.

Amit szerettem: kiemelkedően a fegyverszünet jelenetet.

Nem szerettem: az állatok szenvedését, tudom, hogy nem igazi, és hogy megtörtént, mégis az ilyen jelenetekbe mindig borzalmas belegondolni.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése