2012. május 12., szombat

Meg Cabot – Underworld - Alvilág (Elhagyatva #2)


Újabb Cabot könyv, amit őszintén nem vártam, mert a mostani könyvei már nem tetszenek annyira, így szinte észre sem vettem, hogy megjelent, de aztán persze visszaemlékeztem rá, hogy én ennek az első részét már olvastam, szóval beszereztem. Innentől SPOILER az első részre!

Tehát John végre megkapta, amit akart, Pierce az Alvilágban van vele együtt, és még boldogok is lehetnének (hiszen szerelmesek), csakhogy Pierce-nek kétségei vannak, ráadásul egy videót is kap az elvileg nem működő telefonjára, amiben az unokatestvére, Alex egy lezárt koporsóban fuldoklik, így Johnnal felkerekednek a felszínre, hogy kiderítsék, mi folyik a Csontok szigetén. Persze a Fúriák még mindig a környéken ólálkodnak...

Kicsit jobban tetszett, mint az első rész, amire nagyon dühös voltam, de azt kell mondanom, hogy ez a könyv is csak egy közepes regény. A cselekmény megint mindössze két nap alatt játszódik, de nem azért, mert tele volt emlékjelenetekkel hanem, mert hőseink csak mászkálnak ide-oda és ötpercenként problémáznak. Ami jó, hogy kicsit több dolog derült ki Johnról, mint az előző részben, de akciójelenetekben még mindig erősen híján volt sajnos.

A szereplőkről: Pierce ugyanolyan idegesítő, mint volt, egyszerűen ki nem állhatom, ráadásul hülye is szegény (utalok itt a gránátalmás dologra, amit az orra alá toltak, mégsem fogta fel). Johnt egy kicsit kevésbé szerettem, mint az előző részben, azzal, hogy lehullt róla a rejtélyesség eléggé átlagossá vált, plusz engem idegesített, hogy olyan idegbetegen túlvédelmező. Hiányoltam a srácot, aki leült olvasni veszekedés közben. Mr. Smith sajnos elvesztette a kedvenc státuszát, mert nem igazán értettem a viselkedését, viszont vannak új szereplők, akiket bírtam. Mondjuk azt nem értem, hogy ha megjelenik egy jófej férfiszereplő minek kell rögtön egy idegesítő csajjal találkoznia, és hirtelen megszerelmesedni...

Szóval jobban tetszett, mint az első rész, de még mindig csalódott vagyok, főleg amikor Cabot olyan kliséket használ, amiket már ezerszer ellőttek, ugyanakkor most már elolvasom a harmadik részt is (a címe: Awaken lesz), amikor megjelenik.

Amit szerettem: az Alvilágot még mindig, bár hiányoztak a hajók közelebbről, hogy milyen történeteket találtak ki, hova lett Pierce; hogy sok minden kiderül Johnról; az utolsó jelenetet.

Nem szerettem: Hope-ot, a madarat (most komolyan egy segítségnyújtó, intelligens madár házikedvenc? Tisztára Disney); Kayla-t; Pierce-t.

3 megjegyzés:

  1. Szija. Magyarul ez mikor jelenik meg?? mert már sok helyen kerestem de nem találtam. Lécci segíts

    VálaszTörlés
  2. Szia! Sajnos fogalmam sincs, érdemes lenne érdeklődnöd a Ciceró Könyvstúdió fórumán, ott biztosan kapsz választ.

    VálaszTörlés
  3. szis :) pdf formátumban nem tudod hol tudnám letölteni?

    VálaszTörlés