2012. május 2., szerda

Siobhan Vivian – The List


Az Immortal Rules és a Lázadó után valami hétköznapibb történetet szerettem volna olvasni, így kötöttem ki ennél a nemrég megjelent könyvnél, amiről nagyon sok jót hallottam, ahogy az írónő más könyveiről is.

A sztori: a Mount Washington gimiben minden év elején megjelenik egy titokzatos lista, amin nyolc név van, a négy évfolyam legszebb és legrondább lányai. A legszebbek: a sekélyes és önbizalom-hiányos Abby, Lauren, az új lány, aki a kedvességével hódít, Bridget, aki anorexiával küzd, és Margo, aki úgy érzi, szereplése a listán hozzásegíti a bálkirálynőséghez. A „csúnyák”: Danielle, akit úszó testalkata miatt nem számítanak lánynak, és a pasija is elég furán viselkedik, amikor kiderül, hogy fent van a listán, Candace, aki a barátnői szerint a belső értékeiért kapta a helyezést. A harapós Sarah, aki elhatározza, ha már legcsúnyábbnak választották tesz azért, hogy a lehető legborzalmasabban nézzen ki, és Jennifer, aki sorozatban a negyedik évben nyeri el a legcsúnyábbnak járó címet az évfolyamában.

Szóval sok a főszereplő, először mindig vissza kellett lapoznom a könyv elejére, ahol ott van a lista, hogy meg tudjam melyik-melyik, aztán annyira csodálatosan elkülönültek a karaktereik, hogy már nem volt szükség erre. A nyolc lány mindegyike más, mégis egy valamiben hasonlóak, a lista mindegyikük életébe bekavar. Az írónő nagyon jól bánik a mellékszereplőkkel, ahhoz képest, hogy ennyi főszereplőt előtérbe helyez, senki nem sikkadt el, még köztük is voltak kedvenceim.

A cselekmény központjában a lista és a hétvégi bál áll. Hétfőn kerül ki a lista és szombaton van a bál, ezen a hat napon játszódik a történet, minden napra van egy-egy főszereplő szemszög, amiből kiderülnek a tanulságok, az összefüggések, miegymás. Mindenkinek van külön története, ami végig lekötött, mert érdekes volt az összes, és senki ne féljen, hogy reménytelenül nyálasak befejezések, mind pontosan úgy jó, ahogy van, néhol aranyos, néhol megható, néhol keserédes véggel.

Tehát nagyon szerettem a könyvet, szinte egyszuszra végigolvastam (nem annyira hosszú), és biztos, hogy az írónő többi könyvét is le fogom csekkolni, mert szeretem az ilyen sztorikat, csak remélni merem, hogy azok is hasonlóak.

Amit (nagyon) szerettem: Sarah kísérletét; a megoldást, hogy ki írta a listát és miért; Danielle-t; Milo-t.

Nem szerettem: semmi nem jut eszembe. Jó könyv.

2 megjegyzés:

  1. Fogadjunk, hogy nincsen magyarul, igaz? :( Pedig kedvet kaptam az olvasására... :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nincsen, legalábbis nem tudok róla, hogy tervezné valamelyik kiadó...

      Törlés