2013. szeptember 9., hétfő

Susan Ee - Angelfall (Penryn & the End of Days #1) - A bukás

Egy ideje megvan már nekem ez a könyv, de az Angyalsors trilógia után valahogy nem volt kedvem angyalokhoz, így félretettem, viszont láttam, hogy hamarosan megjelenik magyarul is a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában, ami eszembe juttatta, hogy el kellene olvasni, mert a fülszöveg nagyon jó történetet ígér. Azt kell, mondjam nagyon jó döntés volt, egyszerűen imádtam a könyvet.

A történet: az angyalok eljöttek, hogy tönkretegyék az eddigi világot, sok ember meghalt, a normális életnek vége, apokaliptikus körülmények mindenfelé. A főszereplő és narrátor Penryn skizofrén anyjával és tolószékhez kötött húgával, Paige-gel épp az utcán van, amikor egy csapat angyal megjelenik, brutálisan levágják egyik társuk szárnyát, aztán otthagyják meghalni, de mielőtt elmennek elviszik magukkal Penryn húgát. A lánynak nincs más választása, mint felgyógyítani az angyal Raffe-t, hogy az segítsen neki visszaszerezni Paige-et...

Röviden és velősen: ez fantasztikus volt! Nagyon régen volt, hogy egy könyv lekötött, ráadásul hihetetlenül jól van összerakva az egész. Az elejétől a végéig izgalmas, folyamatosan történik valami, és a téma egyáltalán nem elcsépelt. Maga a dolog, hogy itt az angyalok a rosszfiúk jól van tálalva, a disztópia remekül meg van írva, és a csavarok... elég annyi, hogy már alig várom a második részt.

Bár a fülszövegben eléggé ki van hegyezve az angyalfiú-tinilány dolog, az egész történetben egyáltalán nem olyan hangsúlyos a romantika, és végre nincs végig idegesítő szerelmes szenvedés, az egész realisztikus és imádatos. Penryn karakterét nagyon szerettem, végre egy lány, aki csinál is valamit, meg tudja védeni magát és nem csak ül a babérjain, hanem gondolkodik is. Raffe meg egy cukiság a maga rosszfiú-angyal-vagyok módján, az írónő valahogy pontosan át tudta adni azt, amilyennek egy angyalt képzel az ember. A Penryn és Raffe beszélgetések elmések, szúrósak és viccesek voltak, kifejezetten öröm volt olvasni.

Maga a könyv hangulata nagyon komor, szerencsére ez is rátett egy lapáttal, hogy más legyen, mint a tucatangyalos könyvek, és nagyon jó thrilleres, már-már horroros jelenetek vannak benne. Az utolsó fejezeteket egyenesen körömrágva olvastam, egyszerűen lehetetlen volt letenni. A zárás meg olyan, hogy fú...

Összegezve: szerintem nagyon jó volt, alig várom a folytatást és természetesen kell magyarul, amint megjelenik! (november 15.-e van kiírva, remélem, hogy meg is lesz addigra).

Amit (nagyon) szerettem: az egészet úgy, ahogy van.

Nem szerettem: nem volt, nekem ez nagyon bejött. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése