2013. november 30., szombat

Susan Ee - World After (Penryn & the End of Days #2)

Az év felfedezettjeinek egyike nálam az írónő, aki remekül startolt az Angelfall-lal (magyarul A bukás címen fog megjelenni a Könyvmolyképző Kiadónál), ki merem jelenteni, hogy a legjobb disztópia, amit az idén olvastam, és szerencsére a folytatás sem maradt el az első rész mellett. Innen SPOILER-es az első részre nézve!

Ott maradt abba az előző könyv, hogy a skorpió-angyal szörnyek egyike lebénítja Penrynt, Raffe halottnak hiszi, és a testét visszaviszi az emberek közé, aztán elmegy. Amikor a lány magához tér, szembesül vele, hogy nemcsak rá nem néznek jó szemmel a lázadók táborában, de a csúnyán megváltozott húgát sem akarják maguk között látni. Egyik dolog követi a másikat, Paige-nek újra nyoma vész, Penrynnek pedig újra a nyomába kell szegődnie...

Eddig sem volt valami vidám olvasmány ez a sorozat, de most még komorabb lesz, főleg, hogy az ártatlan kis Paige-ből az az izé lesz, az angyalok pedig tovább gyilkolják az embereket, most főként az skorpióangyal izék közreműködésével. Betekintést nyerünk a nagy tervbe is, amit meglehetősen hihetőnek találtam, még annak ellenére is, hogy Ee egy olyan világot épített fel, ami szinte már túl horrorisztikus egy YA regénybe. Az biztos, hogy a tizenhatos karika minimum ráfér.

A szereplők: Raffe nincs a kötet 2/3-áig, de amit kapunk belőle az továbbra is imádnivaló, nem is emlékszem olyan angyalkarakterre, akit ennyire bírtam volna, szóval abszolút kedvenc, ugyanígy Penryn is, aki még mindig egy kemény csaj. Főleg, hogy nála marad Raffe kardja, és hát nem akarom lelőni a poént, de Penryn és a kard együtt nagyon nagy! Aki meglepetésként ért az Paige. Míg az előző részben nem sikerült kedvelnem, most sokkal érdekesebb karakter lett belőle, a végén pedig... hú! Penryn anyját akarom még megemlíteni: az a nő nem semmi! Nagyon jó szereplőket sikerült felvonultatni.

Aki romantikus jelenetekre vágyik az csalódni fog, még annyi sincs benne, mint az előző részben (abban se volt sok), de akciódús részek annál inkább vannak, Penryn többek közt megfordul az Alcatrazban, aminek nagyon érdekes funkciót találtak. És Raffe meg Penryn párbeszédei még mindig hihetetlenül jók.

A lényeg, hogy alig várom a magyar megjelenést, mert ez egy olyan sorozat, ami kell a polcra, a harmadik részt meg még inkább várom, bár szerintem jó sokára fog elkészülni.

Amit (nagyon) szerettem: Pooky Bear-t; Raffe-t; Paige dolgát ott a végén; az akciójeleneteket; a világot!

Nem szerettem: -


13 megjegyzés:

  1. Én is nagyon várom a 2. részt az 1. is a szívemhez nőtt...*-----* <3

    VálaszTörlés
  2. Mikorra várható a 2. rész megjelenése?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fogalmam sincs, remélem, hogy még ebben az évben :)

      Törlés
    2. 2015. májusban azt hiszem. Eredetileg 2014. dec. 16-ára jelent volna meg de (szokás szerint) eltolták.

      Törlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Szia (:
    Meg tudnád mondani, hogy hány oldalas?
    Láttam olyat, hogy 300, viszont van olyan változat ahol 400 fölött van, emiatt pedig kicsit elbizonytalanodtam, hogy jó könyvet rendeltem-e..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Kiadásfüggő, hogy hány oldalas :) Van olyan, amiben mondjuk előzetes van más könyvekből meg ilyesmi, ezek növelik az oldalszámot, illetve, a kemény és puhaborítós, illetve a méretek alapján is változó lehet, ez ne ijesszen meg. Amúgy az én e-könyv olvasóm 314 oldalasnak mutatja. Ha jól látom 14 különféle kiadás van :)

      Törlés
  5. Szia! Nagyon örülnék ha segítenél nekem! Ha a netről letudnám tölteni és ajánlanál egy oldalt az jó lenne! Ha nem akkor, hogy magyarul honnan tudom megrendelni mert egy csomó oldalon is kerestem de nem találtam! Köszi ha segítesz!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! E-könyvben megveheted itt: http://www.amazon.com/World-After-Penryn-Days-Book-ebook/dp/B00DBE1P2Y/ref=tmm_kin_swatch_0?_encoding=UTF8&sr=&qid=
      Magyarul még nem jelent meg a könyv.

      Törlés
  6. Szia
    Honnan tudod h 5 része lesz?

    VálaszTörlés