2011. október 11., kedd

Suzanne Supplee – Artichoke’s Heart


Már elég régóta el akartam olvasni ezt a könyvet, de mindig volt valami más, ami elvonta a figyelmem, most viszont a Fat Cat után úgy gondoltam, jöhet még egy túlsúlyos történet. Mondjuk a csokis borítóról nem éppen az jutott eszembe, hogy fogyókúrázni kellene, egész jól néz ki.

A történet: Rosemary minden nyűgjét ételbe fojtja, és ez meg is látszik a testalkatán, a suliban is mindenki Articsókának csúfolja egy bizonyos zöld kabát miatt. Amikor a lány megtudja, hogy az anyja rákos, elege lesz mindenből, és elkezd drasztikusan fogyókúrázni.

Igazából minden van ebben a könyvben, első szerelem, családi problémák, nehezen kialakított új barátságok, valahogy mégsem sikerült megfognia. A karakterek egész jók, a kedvencem Rosie undok nagynénje, Mary volt, aki folyton piszkálta a lányt a súlya miatt, de bírtam Kay-Kayt a hirtelen lett barátnőt is. A fiúfőszereplő, Kyle nem lett a szívem csücske, valahogy túl tökéletes volt az én ízlésemnek, és túl nagy hatást sem gyakorolt rám. Akit még ki kell emelnem, az Richard, aki Rosie anyjának fodrászüzletében dolgozik, az ő jeleneteit nagyon bírtam.

A cselekményben sajnos nem volt semmi újdonság, jó sokáig tartott, amíg Rosie rájött, hogy Kyle kedveli, még tovább, amíg történt is valami köztük. Rosie anyjának rákjáról sokkal kevesebbet tudtam meg, mint szerettem volna, azt hiszem, az írónő inkább a környezetre ment rá, hogy ki hogyan fogadja a dolgot.

Végül is ez is csak egyszer olvasható könyv, nem lett a kedvencem, de nem is hagytam félbe, hanem kiolvastam, ami pozitívum.

Amit szerettem: Kay-Kayt; az anyja-lánya viszony megoldását; Richardot; Mrs. McCutchin nyakborotválását.

Nem szerettem: Kyle-t; Rosie-t; a tanárokat, akik lenézték Rosie-t, csak mert túlsúlyos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése