2012. augusztus 29., szerda

George R. R. Martin – Sárkányok tánca (Tűz és Jég dala #5)


Két hónapot töltöttem azzal, hogy újraolvassam a Tűz és Jég dala korábbi köteteit, és végre nekikezdhessek a Sárkányok táncának, amit már múlt szeptember óta vártam, és jelentem, végeztem vele. Innentől SPOILER-es lehet a korábbi kötetekre.

A negyedik Varjúk lakomája után, amiben nem szerepeltek a kedvenceim, most jó sokat kaphattam belőlük, Jon, Dany és Tyrion nagy utat tettek meg, Jon lett a Fal parancsnoka, Dany Mereen királynőjévé koronáztatta magát, Tyrion pedig apja megölése után átkelt a Keskeny-tengeren, közben persze egy csomó más szereplő is szemszöget kap, legfőképpen azokat követhetjük nyomon, akik Danyt és természetesen a sárkányait akarják maguknak.

Közeleg a tél, ezt olvasom már az első könyv óta, de mintha sose akarna eljönni, bár az ötödik kötetben több jelét is láttam, csakhogy ez még mindig túl lassú, hiszen elvileg (már ha jól tudom) hét kötetes lesz a sorozat. Azt biztosan nem mondhatom, hogy fogalmam sincs, mi fog még történni, mert lehetőségek ezrei peregnek a fejemben, de az is száz százalék, hogy Martin valami olyannal fog előrukkolni, amire nem számítok. Épp ezért utálom Martint a cselekményvezetése egyszerűen idegtépő, ugyanakkor fantasztikusan cseles és hihetetlenül kiakasztó. Most kábé öt évet várhatok, hogy megtudjam, meghalt-e, akit élve akarok még látni, illetve, hogy él-e még, akit halottnak hiszek. Ez pedig borzalmas!

A szereplők ugyanennyire megviselnek, egyik percben még gyűlölök valakit, aztán megkedvelem, a kedvenc szereplőm ellenszenvessé válik, másoknak a döntéseivel nem értek egyet, mert nyilvánvaló, hogy rosszak, mégis... egyszerűen nem lehet nem szeretni őket, és olvasni kell róluk, mert annyira emberiek, szinte leugranak a könyv lapjairól. Bár egyiket sem merném a barátomnak nevezni, ahhoz túlságosan is jól játsszák a hatalmasok játszmáját, ebben pedig én kétség kívül alul maradnék.

Ezután a nem túl értelmes poszt után – aki nem olvasott még Tűz és Jég dalát, szerintem nem érezheti át ezt a frusztrációt, amit egy-egy rész okoz, őszinte részvétem annak, aki az első kötet óta csak vár és vár az újabbakra – egy kicsit megkönnyebbültem, amiért most évekig nem kell agyalnom Danyn, Tyrionon, Jonon és a többi Stark gyereken, de természetesen imádom az egész sorozatot. Hogy ajánlom-e az más kérdés, leginkább csak erős idegzetűeknek, akik bírják a hosszú várakozást.

Amit (nagyon) szerettem: a sárkányokat egyértelműen, végre sok szerepet kaptak; Tyriont; Danyt; Jon; hogy élnek, akiknek halottnak kéne lenniük.

Nem szerettem: Cersei-t; Jamie egyetlen fejezetét (miért kellett ez? Borzalmasan nagy szemétség!); hogy most évekig várhatok.   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése