2012. október 13., szombat

Jenny Han & Siobhan Vivian – Burn For Burn



Amikor megláttam a szerzőpáros nevét, tudtam, hogy nekem ezt a könyvet muszáj elolvasnom, hiszen Jenny Han Summer sorozata az egyik kedvencem, míg Siobhan Vivian is bizonyított már nálam a The Listtel, úgy gondoltam, nem csalódhatok.

Adott három lány, Lillian, Kat és Mary, akik nem is lehetnének különbözőek – Lilliant egy fiú használja ki, és mikor ez a húgával is megtörténik, muszáj tennie valamit, Katnek elege van a lányból, aki az egész életét megkeserítette, míg Mary nem tudja túltenni magukat egy múltbéli áruláson -, de összeállnak, hogy bosszút álljanak azokon, akik ártottak nekik, és akik egykor (vagy még mindig) a barátaiknak álcázták magukat...

Kezdem azzal, hogy miért, miért, miért nem néztem utána annak, hogy ez egy sorozat?! Hülyeség volt tőlem, mert mikor a lehető legizgalmasabb résznél véget ért a könyv, egyszerűen padlót fogtam. Ezt leszámítva nem okozott csalódást a sztori, bár – és ez most SPOILER – természetfeletti is van benne, ami valahogy nagyon meglepő, arra tényleg nem számítottam. Az alapsztori, hogy a lányok bosszút állnak nagyon bejött, már a Monte Cristo grófja óta imádom a bosszúállós sztorikat, és igen, egy kicsit már ott is rájöttem, hogy képtelen lennék végigvinni a durvább dolgokat. Nem úgy a lányok... Innentől megint spoiler lenne, úgyhogy nem mondok többet.

Mindkét írónő iszonyat jó karaktereket mutatott be külön-külön is, most akiket alkottak, szintén olyanok, mintha ismerném is őket, Lilliant mindenki hideg, sznob hercegnőcskének nevezi, holott ő a legjószívűbb a lányok közül, ráadásul mindent megtenne a húgáért, ő volt a kedvencem a főkarakterek közül. Kat édesanyja halála után kicsit elvadult, az ő helyzetét tökéletesen át lehetett érezni, és sokkal jobban sajnáltam, mint Maryt, akit igazából kellett volna. Nem tudom, hogy ez direkt van-e így, de nem kedveltem Maryt, még a története ellenére sem, és valamiért úgy érzem (főleg most, hogy folytatás is lesz), nem is fogom. A legkedvencebb szereplőim persze azok voltak, akiken a lányok bosszút álltak, Alex, Rennie és Reeve mindhárom szemszögből olyan kidolgozottan lettek megírva, hogy sokkal kedvelhetőbbek számomra, mint a lányok. És igen, sajnáltam őket, mert... spoiler nélkül már megint nem mondhatok többet.

Szóval akit kiakasztanak a függővégek, az ne olvassa el, máskülönben nekem nagyon bejött a könyv, a szívás, hogy a következő résznek még nincs konkrét megjelenési dátuma (2013 ennyit tudunk), a címe viszont érdekes: Fire With Fire. Alig várom!

Amit (nagyon) szerettem: a könyv hangulatát, szeretem az ilyen a suli ribancai és baromarcú pasijai tönkreteszik mindenki életét dolgokat, még ha nem is pontosan így van; Alexet (nem tudom, szerintem nagyon cuki); Lilliant.

Nem szerettem: paranormális szál (minek? Lehet, hogy csak tévedés?); hogy mire végre az izgalmas részhez ért a sztori, már vége is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése