2012. július 27., péntek

Jay Asher & Carolyn Mackler – The Future of Us (Kezünkben a jövőnk)


Láttam, hogy a Maxim kiadó szépen belehúzott YA kiadások terén, amik közül eddig csak a Gyönyörű sorscsapást és a Vajon létezik szerelem első látásra-t olvastam, úgyhogy utánanéztem a könyveknek, amik közül ez tűnt a legszimpatikusabbnak, főleg Asher neve miatt, de Macklertől is olvastam könyveket, amik nem voltak rosszak, gondoltam ketten együtt biztos nem hibáznak.

Még csak 1996-ban járunk, amikor is Emma megkapja az apjától az első számítógépét, a szomszédja pedig, Josh áthoz egy CD-ROM-ot, amivel valahogy bejön a Facebook, mire a két főszereplő azon kapja magát, hogy a tizenöt évvel későbbi bejegyzéseiket olvasgatják. Megtudják, ki lesz belőlük, kivel házasodnak össze, és hát nem igazán vannak kibékülve a történtekkel, főleg nem Emma, aki egy kicsit belekavar a jövőjébe, és máris egy egészen új jelenik meg az adatlapján...

Igazság szerint valami komolyabb történetre számítottam, helyette kaptam egy kis romantikus, szerelmes sztorit, amivel végül is nincs baj, mert tetszett. Emma az anyja nem túl jó párkapcsolatai miatt nem igazán hisz a szerelemben, így megmarad a felszínesebb kapcsolatoknál. Josh tipikusan az édes srác karakter, akit nem lehet nem szeretni. Alig mer hinni a szerencséjének, ugyanis a mindenki által vágyott lánnyal alapít majd családot a Facebook szerint. A kedvenc szereplőm kétség kívül ő volt, mert egyszerűen cuki.

A cselekményről nem akarok sokat mondani, belenéznek a jövőbe, és sokszor nem tetszik nekik, amit látnak, ugyanakkor tanulnak is a dolgokból. Csak egy hét alatt játszódik az egész, viszont azidő alatt sok minden történik (SPOILER: Emmának például több férje „lesz”). Sok aranyos jelenet volt a könyvben, mégis hiányoltam a végéről egy csomó mindent. Nem is éreztem túl nagy áttörésnek a YA-irodalomban, de mindenképp el kell olvasni egyszer. Határozottan aranyos.

Amit szerettem: Josh-t a kisgatyájában; a srác kisebb bénázásait; az alapötletet.

Nem szerettem: hogy maradtak vakfoltok a sztoriban, még többre lettem volna kíváncsi a háttérszereplőkről.

1 megjegyzés:

  1. Kedves "Könyvek szerelmese"!

    Kérem, válasz e-mailben legyen kedves felvenni velünk a kapcsolatot idén ősszel megjelent és hamarosan megjelenő regényeink kapcsán.

    Üdvözlettel:

    Lukács Gábor
    Maxim Könyvkiadó Kft.
    info@maxim.co.hu

    VálaszTörlés