2012. június 8., péntek

Jessi Kirby – In Honor


Megint egy utazós könyv, aminek a borítójával szemeztem egy jóideje, de azt kell mondjam, most csömörlöttem bele a témába, így annyira nem voltam lenyűgözve az egésztől.

Honor katona bátyját, Finnt temeti, aki halála előtt írt egy levelet a lánynak. Honor már-már beteljesítendő küldetésnek tekinti az utazást egy koncertre, amihez társául szegődik Rusty is, Finn egykori legjobb barátja (a társául szegődiket úgy kell értelmezni, hogy piásan bealszik a kocsiban, Honor meg nem rakja ki).

Ami a kedvencem volt az Pala, a 67-es Chevy Impala (ha ez nem mond semmit, akkor nem vagy akkora Odaát fan, mint én), az biztos, hogy abban a kocsiban én is elmennék akárhová. De a történetről: elment. Sajnos nem volt sem jobb, sem rosszabb, mint a többi utazós könyv, amit olvastam, sőt ezek az utazósok kezdenek egy sémára menni, amit az ember előbb-utóbb megun, ahogy én most. Szóval a történet elég fair, az utazás célja hihető, az átélt kalandok kellőképp humorosak vagy épp aggasztóak, én mégis hiányoltam valami kis pluszt, amitől felejthetetlen lett volna a sztori.

A szereplők is felejthetők sajnos, sőt Honor nem is lett a kedvencem, mert eléggé átlagos, míg Rusty kissé bunkó ahhoz, hogy épeszű ember útitársnak válassza (na jó, talán csak ha félmeztelen, de kinek van olyan szerencséje?), viszont eléggé vicces, ami pozitív pont neki. A humor nagy részét az ő jelenléte szolgáltatta. Mellékszereplőkből nem volt túl sok, Finn nekem nem volt szimpatikus túlzottan (emlékekből lehet tudni, milyen volt), a többiek meg nem maradtak igazán emlékezetesek.

A végkifejletben volt még valami, amit túlzásnak gondoltam, de mondom, lehet csak azért, mert megcsömörlöttem a sok utazóstól, különben ha pontoznék, egy erős négyest érne a könyv (egy olyan pontozási rendszerben, ahol öt a maximum). Nem volt ez rossz, csak hát...

Amit szerettem: félmeztelen utazást; Rustyt részegen; Palát (és ami kiderült róla).

Nem szerettem: ami Finnről kiderült; a már-már utazós-kliséknek nevezhető dolgokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése