2012. június 13., szerda

Kody Keplinger – A Midsummer’s Nightmare


Keplinger sikeresen meggyőzött a The DUFF-fal és a Shut Out-tal, így rákerült az elolvasandók listájára az új könyve is, ami tökéletesen megfelelt a várakozásaimnak, kivéve a borítót, ami valahogy nem jön be, de azért nem akadtam fent rajta.

A történet: Whitley hatalmas bulival ünnepli meg a gimis évek végét, egy ismeretlen srác mellett ébred, akit gyorsan lekoptat, de ez nem fontos egyelőre. Az egyetem előtt mindenképp szeretné imádott apjával tölteni a nyarat, akivel – mivel a szülei elváltak, és ő az anyjával él – évente csak ilyenkor találkozik. Csakhogy az apuka meglepetést tartogat, nemcsak másik városba költözött, hanem eljegyzett egy nőt, akinek már van két gyereke. Mikor bemutatják a tizenhárom éves Baileynek, és a tizennyolc éves Nathannek (aki véletlenségből az „ismeretlen” srác) úgy érzi, a nyara rosszabb már nem is lehetne...

Mint mondtam, nem csalódtam, sőt kicsit jobban tetszett a Shut Out-nál, ennek a legfőbb oka, hogy Whitley egy negatív főhősnő, ennek ellenére nagyon bírtam. Nincs túl sok jó tulajdonsága, ribancos, folyton piál, és képes mindenkivel elmenni hetyegni, ami természetesen visszavezethető a szülei válására és az otthoni állapotokra, ezt pedig nagyon szeretem egy könyvben. Egyébként szerethető, kellett egy kis idő, amíg megszoktam, de onnantól már teljes szívvel szurkoltam neki. A fiúkarakter, Nathan is szimpatikus, bár nem ért el olyan hatást, mint Wesley (apropó, Bianca és Wesley is szerepelnek egy kis jelenet erejéig), igazi rendes srác, aki törődik azzal, akit szeret.

A mellékszereplők is nagyon kedvelhetők, az apuka menyasszonya, Sylvia jófej, Bailey aranyos és Harrison, a meleg srác, aki Whitley barátjává avanzsál hihetetlenül jófej. Akit nagyon nem bírtam az Whitley apja, egyszerűen jól megcsapkodtam volna egy serpenyővel vagy ilyesmi, mert borzalmas. Viszont ez is egy pluszpont, a szereplők viszonyait annyira jól ábrázolta Keplinger, hogy le a kalappal előtte.

A cselekményről inkább nem mondok semmit, a regény hangulata az, ami nagyon megfogott, volt, olyan rész, amin nevettem, és olyan is, ahol majdnem elsírtam magam, annyira jól bele tudtam mélyedni. Sajnáltam, hogy nem annyira hosszú könyv, de a kevesebb néha több alapon tökéletes olvasmány volt. Az biztos, hogy Keplingertől ezentúl is elolvasok mindent. Érdemes.

Amit (nagyon) szerettem: Whitley jellemfejlődését; Harrisont; Baileyt; amikor Whitley szórakozik Nathannel.

Nem szerettem: az apát és ahogy belegondolok az anyát sem, Whitley szülei szörnyűek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése