2013. január 2., szerda

Karen Marie Moning – Megnyílik az ég (Dani O’Malley #1)



Szerintem nem is nagyon esett még arról szó mekkora fanja vagyok a Tündérkrónikák sorozatnak, pedig decemberben újraolvastam az összeset (most magyarul), csak azért, hogy minden apró részlettel képben lehessek ehhez a könyvhöz, ami természetesen szintén imádtam. Innentől SPOILERES lehet a Tündérkrónikákra nézve!

Tehát Dublinban egy egészen új korszak köszöntött be a falak leomlásával, itt szuperhősködik a tizennégy éves Dani, sorra gyilkolja a sötét tündéreket és próbálja segíteni a megmaradt embereket. Ebbe zavar bele Ryodan, aki kényszeríti Danit, hogy segítsen neki kinyomozni, mi történt azokon a helyeken, ahol az áldozatok és minden más teljesen megfagyott. Ott van még az átalakulófélben lévő Christian, aki fura vonzalmat táplál a lány iránt, ott van a szuperokos Dancer is, akiről meg nagyjából semmit sem tudunk, ja, és persze Kat, akinek a külön szemszögeiből kiderül, hogy Cruce még mindig komoly veszélyt jelent.

Összességében azt kell, mondjam, hogy hihetetlenül jó ez a könyv. Féltem Mac és Barrons hiányától, és persze attól, hogy Dani csak tizennégy éves, de nem kellett volna, az egész úgy jó, ahogy van. És persze annyira rejtélyes, hogy nem is tudom, mit gondoljak. Ryodan nyilván nem csak azt akarja Danitől, hogy segítsen neki, és konkrétan nem is AZT akarja (mármint lehet, hogy azt is, egyszer majd), hanem fogalmam sincs, mit tud Daniről, ami mi még nem. Aztán ki a fene Dancer? Annyira egyszerűen hangzik az ő története, hogy nem hiszem el, nekem nagyon gyanús. És oké, hogy – nagy SPOILER! – Christianből Unseelie herceg lesz, de... További spoilerek nélkül az egész könyv egy nagy kérdőjel, miközben azért egy csomó dolog kiderül, és persze izgalmas történések is vannak. Letehetetlen volt, komolyan.

A szereplők nagyon szerethetőek, Danit könnyű megkedvelni, Ryodan méltó párja Barronsnek főszereplősködésben és Kat is szimpatikus. Külön ki kell emelnem a humorát a könyvnek, ami hihetetlenül megfogott, nevettem én Macen is, de egészen másképp. A Christian körül történteknél nagyon bizarr minden, mégis nagyon sokat nevettem ott, ahogy a Ryodan és Dani közötti dolgokon is, miközben igazából az egész könyv disztópikus hangulatú, általánosságban nem lenne ok vihorászni. De az a sok tesztoszteron, mikor megcsapja Danit, akit szintén nem kell félteni... Rohadt jó az egész!

Nem tudom, mit mondhatnék, ezt el kell olvasni, alig várom, hogy magyarul is megjelenjen, és tűkön ülök a folytatásig, egyszerűen kihagyhatatlan.

Amit (nagyon) szerettem: Ryodan és Dani szóváltásait; a jelenetet, miután Dani majdnem megfagyott; az egész rejtélyt, és annak a megoldását; mikor cikizték Dani zeneválogatását; a világfelépítést; mindent!   

Nem szerettem: -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése