2011. június 11., szombat

Aimee Friedman – Sea Change


A Forgive My Fins után úgy éreztem, jól esne elolvasni még valami sellőset, így találtam rá erre a könyvre. Hallottam már az írónőről, de még egy regénye sem akadt az utamba, legalábbis mostanáig. Még ha nem is kifejezetten ezt a történetet akartam volna elolvasni, akkor is nehéz lett volna ellenállnom a borítónak, mert az egyszerűen mesés, ahogy a könyv is az.

A főszereplőnk Miranda, aki hajóval érkezik a Selkie Islandre, erre a kis, szinte megtalálhatatlan szigetre, ahonnét édesanyja is származik. Miranda imádja a tudományt, a szülei mindketten sebészek, neki magának a periódusos rendszer a szobadekorációja, így meglehetősen nehezére esik hinni a tengeri kígyókról, szárnyas halakról és hableányokról szóló mesékben, amikkel az egyik tengerész szórakoztatja.

A sziget látszólag közkedvelt nyaralóhely, nem mellesleg Miranda családi titkainak rejtekhelye is, de amikor a lány egy éjszakai part menti séta során összefut Leóval, aki világéletében a szigeten élt, valami még rejtélyesebbet fedez fel…

Amit legelőször észrevettem, hogy a regénynek van egyfajta Alkonyatos hangulata, de ez nem a történésekben nyilvánul meg, hanem abban a lassan kibomló titokzatosságban, ami Meyer könyvében is van. Imádtam ezt a rejtélyes vonalat, mind Miranda nagyanyja, mind Leo körül. Nincs túl sok paranormális történés, inkább azon van a hangsúly, hogyan jön rá mindenre a lány, miközben szerelembe esik a furcsa fiúval. Némileg hiányoltam is a bővebb információkat, de utólag belegondolva pont így volt jó minden. Teljesen magával ragadtak az események, főleg az utolsó pár oldalon.  

A romantikus szál enyhe szerelmi háromszög köré épül, amit szerettem. A karakterek jól megformáltak, Miranda érdekes, szkeptikus és szerencsére nem hisztis, Leo kellőképpen rejtélyes és különleges, míg Miranda új barátai szórakoztatóak. Az egész regénytől alaposan ráhangolódtam a nyárra, úgyhogy kijelenthetem, szuper kis nyári olvasmány, az írónőtől is biztos fogok még olvasni.

Amit szerettem: a regény hangulatát; a befejezést; Leomaris nevét; TJ-t

Nem szerettem: hogy Miranda folyton késlelteti a nyomozását.

3 megjegyzés:

  1. Lehet egy olyan indiszkrét kérdésem, hogy honnét szerzed meg ezeket a könyveket? Ha valamelyik e-könyvben van meg, azt esetleg el tudod küldeni?

    VálaszTörlés
  2. Hm, nyomozós paranormális könyv. :) (Twilight filmben az volt a kedvenc - egyetlen kedvenc - részem, amikor Bella kinyomozta, micsoda is Edward. Igaz, két perc volt csak, de bejött.) És végre egy egykötetes könyv? El se hiszem szinte.

    VálaszTörlés
  3. WildWorld: ajánlom a bookdepsitory-t vagy a prospero-t, e-könyv küldözgetéssel nem foglalkozom.
    Natty: pontosan, olyasmi nyomozás sok van benne és nem csak a sellőkkel kapcsolatosan. Én is meglepődtem, hogy egykötetes, de az (még, bár az írónő simán tudná folytatni, remélem, nem fogja).

    VálaszTörlés