2011. június 7., kedd

Top5 felejthetetlen YA jelenet

Amik annyira tetszettek, vagy sokkolóak voltak, hogy azóta is folyton eszembe jutnak csak úgy a semmiből.
5. Anne széttöri Gilbert fején a palatáblát (L. M. Montgomery – Anne otthonra talál)
Miért? Mert az a legédesebb jelenet, mint a könyvben, mint a filmben. Imádtam, és mindig eszembe jut, akárhányszor palatáblát látok.
4. Kiara teleragasztja sütimágnesekkel Carlos szekrényét (Simone Elkeles – Rules of attraction)
Miért? Mert teljesen eredeti ötlet, és hatalmas poén, főleg amikor a rendőrök jönnek szekrényt kutatni. Sütimágnes az életemben eszembe nem jutott volna.
3. Auden és Eli kajacsatáznak (Sarah Dessen – Along for the Ride)
Miért? Mert egész egyszerűen hihetetlen jelenet, elképzelem azt a szituációt, mikor mindenki zavarba jön egy kényelmetlen téma miatt, Auden pedig belemarkol a babba és megdobja Eli-t.
2. Piton megöli Dumbledore-t (J. K. Rowling – Harry Potter és a Félvér herceg)
Miért? Mert lesokkolt. Ott voltam (öt évvel fiatalabb önmagam) a megjelenés napján frissen vásárol Harry Potter és a Félvér Herceggel a kezemben, és Piton csak úgy hirtelen leadavázta. Rég volt már, de még mindig élénken emlékszem, hogy éreztem magam tőle. Totálisan megdöbbentve.
1. Peeta megtámadja Katnisst (Suzanne Collins – Mockingjay)
Miért? Mert még a pontos dátumra is emlékszem, tavaly ez volt az a könyv, amire a legjobban vártam, és meg is kaptam az élményt, amit akartam. Ez a jelenet sokkoló volt számomra, hiszen szerencsétleneknek nem volt elég bajuk, még ez is? Nem mintha nem ért volna újabb sokk a könyv végén, de ez a történés valahogy felkészített arra is. Felejthetetlen jelenet.    

6 megjegyzés:

  1. Szia! Na mostantól én is követem az oldaladat. :) Peetás képet akartam eredetileg berakni, de rájöttem, hogy a fanart a műalkotás kategóriába tartozik, szóval megmaradtam ennél a könyvesnél. Érdekes, engem az annyira nem lepett meg, amikor Piton megölte Dumbledore-t, az már annál inkább, mikor a striga tette ezt Masonnel. Tetszenek az emlékezetes jelenetek. Nekem még van egy, ami nagyon-nagyon tetszett: Az Exodus 2010-ben a két főszereplő először találkozik személyesen. Anne egyébként jól széttörte Gilbert fején a táblát, korábban sosem gondoltam, hogy az szét tud törni. Natty

    VálaszTörlés
  2. Szia! Jó ez, tetszik. Akkor még fiatal naivka voltam, nem gondoltam volna, hogy Piton ilyet tesz :D Sajnos még mindig nem olvastam az Exodust, pedig rajta van a listámon. Szerintem eléggé fájhatott Gilbertnek. Szegény!

    VálaszTörlés
  3. Hééé, Lancsi!!!!! Nem írtad ki, hogy spoiler!!! Mi az, hogy Peeta megtámadja Katnisst???? :((((( Jaaaj-jaj, eddig is tisztára kész voltam/vagyok, hogy mikor jön már ki, de most már még ennél is jobban! :( Váááá! Amúgy még gondolkodnom kell azon, hogy nekem mik felejthetetlenek, és akkor tuti megírom neked!:)
    KyKy

    VálaszTörlés
  4. (ééés sikerült, elküldtem, sikerült!!!! :D Zsííííír, most tök boldog vagyok, megyek írni más bejegyzésedhez is :))

    VálaszTörlés
  5. Júúúj, belegondolva ez tényleg nagy spoiler volt. XD Még jó, hogy nem fejtetted ki bővebben.

    VálaszTörlés
  6. KyKy: bocsánat, el is felejtettem, tényleg bocsi. Sajnos csak novemberben jön ki, pedig én is úgy várom magyarul.

    Natty: én is erre gondoltam. Szerencse.

    VálaszTörlés