2011. június 9., csütörtök

Tera Lynn Childs – Forgive My Fins

Imádtam az első oldaltól kezdve, ami furcsa, mert az Oh. My. Gods. számomra csalódás volt, így nem is olyan nagy lelkesedéssel vágtam bele ebbe a könyvbe, de bolondság volt idáig halogatni. Imádtam, de mivel ezt másodszorra írom, jöjjenek a részletek.

Lily átlagos tiniproblémákkal küzd, holott ő maga nem éppen átlagos, hiszen félig ember, félig hableány. Otthonában Thalassiniában hercegnő, azonban a szárazföldön egyszerű lány, aki szerelmet keres. Illetve nem keresi, hiszen már megtalálta Brody személyében, csak épp nem tudja összeszedni a bátorságát, hogy színt valljon neki, ráadásul az idegesítő Quince is minden lehetőséget megragad arra, hogy belekavarjon Lily terveibe. Amikor Lily Brody helyett „véletlenül” Quince-szel csókolózik, mágikus kötődés jön létre közöttük, így a lánynak nincs más választása, mint magával vinni Quince-t Thalassiniába, hogy felbontsák a köteléket…

Nagyon szerettem a világot és a szabályokat, amit az írónő alkotott. Az ötleteit, a történéseket egyedinek éreztem, és olyan hihetően adja elő Lilyn keresztül, mintha mindez nyilvánvaló lenne. A megoldásai egyszerűek és szórakoztatóak, a tengeri szleng (pl. son of a swordfish vagy major pain in my tail fin) folyton nevetésre késztetett. Számomra nem maradtak vak foltok a történetben, sőt nem is kerestem őket, annyira magával ragadott a regény.

Próbálok olyasvalamit találni, amit nem tetszett, de nem tudok ilyet mondani, a főszereplő néha elég idegesítően buta, viszont a végére jóvátett mindent, a kis negatívumokat a jellemében lehet a kora számlájára írni, meg különben is a szárazföldön erősebbek az érzelmei és az indulatai. Brody és Quince jellemébe sem tudok belekötni, mindketten elég reálisak voltak, külön kedvencem volt Lily apjának, a sellőkirálynak a karaktere.

Összegezve nagyon aranyos és élvezetes történet, külön jó pont, hogy a regény epilógusa egy új sztori kezdete, aminek a megjelenésére már most júniusban várható. Ráadásul az előrendelhető könyvek között már láttam az írónő egy új (háromrészes?) sorozatát is, ezek mindenképpen rajta lesznek a beszerzendő listámon. Addig is éljenek a sellők!

Amit (nagyon) szerettem: a tengeri szlenget; Lily és Quince tesztjeit; az egész óceáni világot; a hableányokat (és habfiúkat is).

Nem szerettem: nem volt ilyen.    

3 megjegyzés:

  1. Szia!

    A Könyvmolyképző Kiadó gondozásában magyarul is meg fog jelenni a közeljövőben ez a könyv :)
    Kiteszem a Facebook oldalunkra az értékelésed, remélem nem haragszol meg érte. Bocs, hogy csak így hirtelen, minden előjel nélkül mondom ezt neked, de nagyon fontos és sürgős ügyben van rá szükségem. :P
    Remélem nem haragszol meg érte.

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    De jó, akkor meg kell vennem :)
    Persze, hogy nem baj, csak nyugodtan :)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen! Kitettem :)

    VálaszTörlés