2011. június 29., szerda

Claudia Gray – Nézz az égre!

A négykötetes sorozat második része ez a könyv, érdemes úgy nekiállni az olvasásnak, hogy mind a négy kéznél van. Ennek a második résznek a borítója elég béna (a csaj meg ronda), úgyhogy annak alapján biztosan nem venném meg. Innentől SPOILER következik az Örökéjre nézve.

Bianca vámpír, Lucas pedig vámpírvadász, így lehetetlennek tűnik a szerelmük, ennek ellenére Lucas fél év után újra jelentkezik és randit beszél meg Biancával. A lánynak a titkolózáson kívül több mindennel meg kell küzdenie. Ahogy egyre közeledik a vámpírrá válásának ideje, kételkedni kezd benne igazán akarja-e, ezen kívül még mindig kutatja, hogy az igazgatónő miért vett fel embereket is az iskolába, ráadásként pedig lidércek lépnek kapcsolatba vele, hogy átadjanak egy üzenetet…

Igazából ez a kötet jobban tetszett, mint az első, Bianca kicsit határozottabb (bár nem kevébés hülye) lett, ettől nekem valószerűbbek voltak a történések. A cselekményt nem utáltam, mert bár szívesen elhagytam volna a sok iskolai dolgot, nem volt annyira vészes, mint az első részben. A lidércek ötlete tetszik, és az is, ahogyan Biancához kapcsolódnak, de leginkább megint a függővég az, ami miatt tovább akartam olvasni, az írónő ért hozzá, hogy a legjobb helyeken hagyja abba a történetet, holott alig mondott valamit. Ezért is jó, ha már eleve kéznél van a harmadik rész, anno utáltam kivárni a megjelenést, el sem olvastam, amíg nem jött ki az utolsó kötet is.

A karakterekről most sem tudok semmit mondani, egyik sem valami nagy szám, vannak jó pillanataik, de nem érzek igazi személyiségeket. Viszont tetszik a könyvben, hogy nem tudok állást foglalni. Nem igazán szimpatikusak a Fekete Kereszt vámpírvadászai, de a vámpírokért sem vagyok túlzottan oda, emiatt érdekesebbé válik Lucas és Bianca kapcsolata, hiszen még ők maguk sem tudják, mi a leghelyesebb, így össze-vissza cselekszenek.   

Amit szerettem: Vicet és Ranulfot együtt; az utolsó jelenetet; Balthazart; azt, ami Biancáról kiderült.

Nem szerettem: hogy Bianca még mindig elég buta és hihetetlenül naiv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése