2011. június 2., csütörtök

Jeri Smith-Ready – Shift (Shade#2)

Miután elolvastam a trilógia első részét, a Shade-et, ugrottam is a következőre, bár kicsit aggódtam, hogy nem lesz olyan jó, mint az első rész. Szerencsére tévedtem.

A Shift pontosan ott folytatódik, ahol a Shade befejeződött, és nem is enged fellélegezni, rögtön belevágunk a történések közepébe, kezdetnek kapunk is pár újabb furcsaságot – nem, mintha az eddigiek nem lettek volna elég rejtélyesek –, amiből aztán a végén kikerekedik egy még jobb történet, mint az első részből. Innentől SPOILER következik az első résszel kapcsolatban, szóval, ha valaki nem olvasta a Shade-et, és nem akarja, hogy lelőjem a poénokat ne olvassa tovább.

Tehát Logan árnyból újra szellemé válik, de ez még nem minden, röpke negyed órára megtestesül, amit senki nem ért. Aura és Zachary már épp túllépnének azon a bizonyos várakozós szakaszon, de Logan visszatérésével megint távolságtartásra kényszerülnek. Közben tovább nyomoznak, hogy vajon mit jelent Elsőnek és Utolsónak lenni, de a DMP munkatársai megfigyelés alatt tartják őket, így nincs túl könnyű dolguk.

Ebben a részben fény derül végre Aura származásának titkára (csak annyit mondhatok: tudtam!), és Zachary is tartogat meglepetéseket az ő különleges erejével kapcsolatban. Kicsivel több szerelmi dráma van benne, mint az előző részben, de úgy érzem, mindenképpen kellett, főleg, hogy az írónő kárpótolt a végére az izgalmas nyomozással.

Imádtam a könyvet, egy szuszra elolvastam, aztán sajnálkoztam egy darabig, mert a harmadik rész csak 2012-ben jelenik meg, viszont nincs olyan függővége, amilyen az elsőnek volt, szóval idegességre nincsen ok. Összegezve: izgalmas, vicces, romantikus és kiváló paranormális YA, még több ilyen kellene.

Amit (nagyon) szerettem: a meztelen szellemet; Zachary és Logan „beszélgetését”; Eowyn rejtélyes nyomait, Aura származásának titkát, Zachary és Aura jelenetét a vízben; Dylant, Logan „trükkjét”.

Nem szerettem: a bál után történteket, bár szükséges volt azt hiszem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése