2011. május 19., csütörtök

Filmajánló - Beastly

Beastly (A szép szörnyeteg)

Mivel nagy rajongója vagyok a Szépség és a Szörnyeteg történeteknek alig bírtam magammal, amikor meghallottam, hogy megfilmesítik a Beastlyt. Maga a könyv Alex Flinntől tetszett, hatalmas lehetőségeket láttam benne, mint filmben, de amint megnéztem a trailert, egyetlen felkiáltás kívánkozott a számra. Mi van?!

Első nagy csalódásom, hogy szörnyetegünk (akit Alex Pettyfer játszik) egyáltalán nem egy olyan szőrös vadállatszerű alak, mint vártam, hanem egy sebhelyekkel és fura tetovált mintákkal borított kopasz csávó, aki leginkább valami Nosferatu szerű figurára hajaz. A második csalódás Lindy, akinek a szerepét Vanessa Hudgensre (High School Musical) osztották, és aki egyáltalán nem Lindys.

Gondoltam azért még megnézem a filmet, hátha ezek ellenére még tetszhet, de továbbra is kisebb csalódások sora következett. Maga a film nem hosszú, mégis sok részt untam, hiszen alaposan megváltoztatták a történetet. Mary-Kate Olsen, mint Kendra nekem enyhén nevetségesnek tűnt, ráadásul kihagyták azt a bizonyos fordulatot is, ami engem meglepett annak idején a könyv végén. Módosították a Lindy apjával történteket is, aztán nagy elkeseredésemre egy cseppnyi akciójelenet sem volt benne. Röviden összegezve: a filmből kihagyták az összes olyan jelenetet, ami a kedvencem volt a könyvben.

Ha csak egy sima filmként nézem (az elvárt könyvbeli elemek nélkül), azt mondom, egyszer nézhető. Voltak benne részek, amit megmosolyogtam, például, amikor Kyle/Hunter próbálta ajándékokkal lenyűgözni Lindyt, de nagyobbrészt tényleg unatkoztam. Nekem csalódás volt a film.

Amit szerettem: amikor Kyle/Hunter megkérdezi: Can you imagine that love?; Willt

Nem szerettem: hogy alig volt történés, hogy megváltoztatták a Lindy apjával történteket, hogy Kyle/Hunter Lindy miatt csinálja meg az üvegházat, Kendrát (pedig őt a könyvben szerettem); a Machu Picchu dolgot 

3 megjegyzés:

  1. Képzeld, a hétvégén megnéztem, és beleszerettem Alexbe. Nekem nagyon bejön a csávó, szóval, bocsi... :$ Viszont mivel nem olvastam, nem tudom, hogy valóban milyennek kellene lennie a szönyrnek, de anya szerint - aki elolvasta - szőrösnek, szóval ez kopasz-tetkós izéség még nekem is fura volt, ennek ellenére tetszett a film. De én persze nem vártam tőle semmit, csak egy délutáni romantikus filmet. :)És különben is, a Férfit látok álmaidban után szerintem soha életemben nem fogok akkorát csalódni filmben. xD

    VálaszTörlés
  2. A filmet és a könyvet is szeretem, és szerintem mindkettő jó a maga módján, de alig van valami hasonlóág a kettő között. A könyv izgalmasabb, a film kicsit unalmasabb, de mindkettő szerethető.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, bár akkor már inkább a könyv, ha választani lehet, a film elég gagyi, már megnéztem még néhányszor az HBO-nak köszönhetően, de nem szerettem meg.

      Törlés