2011. május 21., szombat

Top5 YA, amit meg kellene filmesíteni

Szerintem mindenkinek vannak olyan olvasásélményei, amit szeretne filmben is megnézni annak ellenére is, hogy a tapasztalat azt mutatja, a film általában nyomába sem érthet a könyvnek. Ezek lennének az én álomfilmjeim:

5. Darren Shan - Démonvilág
Miért? Mert ebből remek horrorfilmet lehetne csinálni, akár egy rövidebb sorozatot is, és mert ilyen filmekből kevés van, ha jól csinálnák meg, igazán ijesztő lehetne. Tetszene.
4. Meg Cabot - Mediátor sorozat
Miért? Mert lenyomhatnának ebből egy évadot már csak Jesse miatt is, akit nagyon szerettem. Tudom, elvileg ott van a Szellemekkel suttogó, ami majdnem ugyanaz a műfaj, de hé, hol van belőle Jesse? Csinálhatnának egy jó kis sorozatot ebből, főleg, mert a Ghoston kívül semmi szellemes nem jut eszembe, ráadásul az is rosszul végződött.
3. Carrie Ryan – Kezek és fogak erdeje
Miért? Mert szeretem a zombis filmeket, ráadásul a hármat egybe lehetne gyúrni az izgalmas, pörgős horrorszerűségbe, anélkül, hogy a film fele elmenne mindenféle hülye bemelegítésre.
2. Cassandra Claire – Végzet ereklyéi sorozat
Miért? Mert fantasztikus az egész világ, és szívesen látnám a képernyőn is azt a rengeteg lényt, meg persze a kedvenc Árnyvadászaimat. A képzeletemben három részes filmként van jelen, ami szorosan követi a könyveket (az aztán nem lenne unalmas), de semmiképp nem Alex Pettyfer játszaná Jace-t, attól kiakadnék.
1. Richelle Mead – Vámpírakadémia
Miért? Mert ezerszer jobb lenne, mint a Vámpírnaplók, szerintem a forgatókönyvírók eltévesztették a könyvet, amit alapul kellett volna venni. A VA-ban minden van, ami csak egy jó sorozathoz kellhet, szerintem nagy sikere lenne. Kinek kell a folyton mártírkodó Elena, amikor kaphat helyette egy kemény csajt, aki legalább szét tudja rúgni a rosszfiúk hátsóját?  

9 megjegyzés:

  1. A VA-val és a Mediátorral mindenképpen egyetértek, imádnám, ha a képernyőn láthatnám a skacokat, főleg Jesse-t, Dimitrit és Christiant, de a többiek is jöhetnek. :) Kár, hogy nagy az esélye a forgatókönyv elbaltázásának és a rossz szereplőgárdának. De ha nagyon akarnak - még ezek után is - vámpírost készíteni, a VA-t tényleg nem kéne kihagyniuk. Hm, akarod látni az én listámat? :D
    1. VA
    2. Mediátor
    3. Halálos-sorozat Nora Robertstől (kíváncsi lennék Roarke-ra, az esetek is jók)
    4. Édes mostoha
    5. Tizenhárom okom volt
    Meyertől akartam még írni A burok c. regényt, de azon elvileg már dolgoznak. Jó kis lista. :)

    VálaszTörlés
  2. Nahát, a Halálos sorozaton én is tűnődtem, de Roarke olyan tökéletes pasi, tuti, hogy elrontanák a filmben. Az Édes mostohából nincsen film? Csak mert nekem rémlik valami. Vagy másra gondolok? A Tizenhárom okom volt, viszont jó lenne, megnézném, és biztos sírnék. A burokra kíváncsi leszek :)

    VálaszTörlés
  3. Én igazából mindent megnéznék filmes változatban is, csak azért, mert akkor sokkal kézzel foghatóbbá válik egy-egy személy... de ha ki kell választani ötöt, akkor nekem - egyelőre - ez lenne a listám:

    1.: SSK-től kezdve az AANy-ig a te regényeid - és ez most nem nyalizás -, imádnám Dean-t (persze félek, hogy nem találnának olyan helyes fiút...),
    2.: VA - bár úgy tudom, ebből készülni fog sorozat, de ki tudja,
    3.: Rubinvörös,
    4.: Anita Blake sorozat - mert könyvben nem köt le, de sorozatban tuti megnézném,
    5.: A kezek és fogak erdeje / Joe Hill: A szív alakú doboz - szerintem ebből is elég rémísztő filmet lehetne csinálni (én legalábbis féltem az olvasásakor).

    Amúgy meg kíváncsivá tettél ezzel a Démonvilágossal. :)

    VálaszTörlés
  4. A Mediátort én is nagyon színesen látnám képernyőn. A kedvenc sorozatom Meg Cabottól, és annyira kész voltam amikor befejeztem a hatodik kötetet. Egyszerre akartam minél hamarabb elolvasni, képtelen voltam letenni, másrészről meg sosem akartam hogy vége legyen, annyira megszerettem Jesse-t meg a többieket, de Főleg Jesse-t :D
    Nem is értem miért nem filmesítették meg, mert annyi lehetőség tutira van benne, mint a Neveletlen hercegnőben (ezt sajnos nagyon átírták :( ) , ha nem több.
    Amúgy nagyon tetszik az oldalad, mert én is könyvmániás vagyok. Gondolom ezt sokan írták már, de nem baj. Csak így tovább :)

    VálaszTörlés
  5. Ugye? Jó lett volna, bár amit a Hívószám sorozatból csináltak nem lett a kedvencem. Örülök, hogy tetszik, könyvmániásokból sosem elég :) Köszi a biztatást!

    VálaszTörlés
  6. Ezekhez még hozzá kéne tenni az összes Ellen Hopkins regényt, és tökéletes lenne.

    VálaszTörlés
  7. Az a baj az Ellen Hopkinsokkal, hogy borzasztó jó színésznőket kellene találni hozzájuk, mert különben nem jönne át a regények utánozhatatlan hangulata.

    VálaszTörlés
  8. Én szívesen látnám a Luxen sorozatot is!! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, igen :D Ki lehet húzni a Vámpírakadémiát és a Csontvárost és az egyik helyére betenni :D

      Törlés