2011. május 26., csütörtök

Melina Marchetta - Saving Francesca

Miután elolvastam a Kávé és kapucsínót rájöttem, hogy szeretem az írónőt. A könyvei első látásra egyszerű tinisztorinak látszanak, de mindig van valami komoly a háttérben, amitől a regény több lesz, mint aminek tűnik.

A regény főszereplője a tizenhat éves Francesca Spinelli fiúiskolába jár. Legalábbis fiúiskola volt, amíg koedukálttá nem tették, de még így is csupán harminc lány jut hétszázötven srácra. Mielőtt azt gondolnánk, ez maga lehet a paradicsom egy szerelemre éhes tizenhat évesnek, rá kell jönnünk, hogy a fiúk egyáltalán nem nyújtanak olyan remek társaságot. Francesca jóformán kitaszítottként tengeti a mindennapjait, a többi lánnyal nem barátkozik, a srácok egyik kedvenc időtöltése, hogy piszkálják, azonban minden megváltozik, amikor Francesca édesanyja, Mia egyik nap nem kel fel az ágyból.

Francesca igyekszik megérteni, mi történik, de az apja és a rokonok folyton csak azt hajtogatják, hogy minden rendben lesz, a napok pedig csak telnek, anélkül, hogy bármi is változna. Otthon igyekszik egyenesben tartani a dolgokat, de egyre inkább felfordul a világa, míg az iskolában azon kapja magát, hogy olyanokkal barátkozik, akikkel előtte sosem…

Az írónő remekül megragadja az érzelmeket a könyvben, több helyen összeszorult a torkom, annyira életszerűen festette le a család, főként a gyerekek tehetetlenségét az akut depresszióban szenvedő anyukával szemben. A komoly téma ellenére rengeteg humoros dolog is van a regényben, a karakterek, főleg a fiúk viccesek, a romantikus szál aranyos

Amit szerettem: Thomast és Jimmyt; a jelenetet, amikor Thomas megszólítja a Tuba Srácot; a rengeteg filmes és irodalmi utalást

Amit nem szerettem: Willt egyszerűen képtelen voltam szeretni  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése