2011. szeptember 28., szerda

TOP5 sorozat, amit a nyáron olvastam

Mostanában már szinte csak sorozatkönyveket adnak ki, amikből elég sokat olvastam a nyáron, összeszedtem az öt legjobbat (nem sorrendben, mert lehetetlenség lenne dönteni).

5. Julia Quinn – Bridgertonok

Ezekről egyszer sem írtam még, mert valahogy sosem volt kedvem, de ha már itt említem őket, elmondom röviden, miről is van szó. Történelmi romantika a Bridgerton családról, akik név szerint: Anthony, Benedict, Colin, Daphe, Eloise, Franceska, Gregory és Hyacinth (ilyen szép ábécésorrendben) meg persze az édesanyjuk, akinek az életcélja, hogy kiházasítsa a gyerekeit. Összesen nyolc kötetet számlál ez a sorozat, ebből hét jelent meg eddig magyarul, még Gregory története van vissza (de azt hiszem, hogy az is jön mostanában). Szóval nem egy sokat agyalós könyvsorozat, de vicces és könnyed, ami nagy előnye, ráadásul a Bridgerton fiúk miatt érdemes elolvasni (már csak azért is, mert erősen védelmezőek, ha a húgaikról van szó, ebből pedig sokszor nagyon jó jelenet sikeredik). Nyári olvasmánynak tökéletesek voltak és gyorsan lehet velük haladni.

4. Richelle Mead – Vámpírakadémia

Mivel kijött a hatodik rész is muszáj volt végigolvasnom az egész sorozatot, hogy szépen egyben legyen az élményem, és persze továbbra is hivatalosan ez a kedvenc vámpíros sorozatom, mert annyira, de annyira jó. Nem is érdemes tovább ragozni.

3. Simone Elkeles – Fuentes testvérek

Ez az, amit azt hiszem, akárhányszor el tudnék olvasni, és sosem unnám meg, most nyáron is újraolvastam az első és a második részt, aztán persze kijött a harmadik, és azt is. Nagyon-nagyon fantasztikus, Elkeles benne van a TOP3 íróim között. Mind karakterábrázolásban, mind érzelemleírásban verhetetlen, Alex Fuentes pedig az egyik kedvenc regényhősöm. Mindenképpen érdemes elolvasni, a legjobb hír, hogy a Könyvmolyképző Kiadónál hamarosan megjelenik az első rész. Alig várom!

2. George R. R. Martin – Tűz és Jég dala

Hát, hivatalosan is ott vagyok a rajongók között, igaz a fél nyaram ráment, de elolvastam az eddig megjelent könyveit, és végig az járt az eszemben, hol voltam eddig, hogy még nem fedeztem fel. Egyszerűen zseniális, izgalmas és fordulatos, ráadásul Martinnak remek érzéke van ahhoz, hogy teljesen becsapottnak érezzem magam. Szereplők haltak meg, akiket szerettem, csaták buktak el, amikért pedig szurkoltam, és még mindig élnek olyanok, akiket legszívesebben saját kezemmel fojtanék meg. Ami még hihetetlenebb, hogy volt egy-két olyan alak, akiket kezdettől fogva utáltam, aztán egyszer csak azon veszem észre magam, hogy az egyik ilyen vált a kedvenc szereplőmmé. Az egész nagyon-nagyon jó, az egyetlen hátránya, hogy a minőség borzalmasan sok időbe kerül, George R. R. Martin úgy kábé ötévente jön ki egy új résszel, és mivel a legfrissebb kötet most a nyáron jött ki… hát, nincs más hátra, mint kivárni a következőt, újabb öt év múlva.
  

1. Leiner Laura – Szent Johanna Gimi

Bár már erősen nyár végén fedeztem fel a sorozatot és nemrég fejeztem be az eddig megjelent köteteket, azért még beleszámítom a nyári olvasmányok közé. Nem gondoltam volna, de ez a sorozat hihetetlenül jó. Adva van Renáta, aki a kilencediket a Szent Johanna Alapítványi Gimnáziumban kezdi egy tizenkét fős osztályban, az ő naplóján keresztül ismerjük meg a suli életét, ami egyszerűen magával ragadó. Régebben valahogy biztos voltam benne, hogy kinőttem az ilyen Neveletlen Hercegnő féle naplós történetekből, de hülyeség volt, ugyanis ezt a sorozatot imádtam, ráadásul szerintem sokkal jobb, mint Cabot könyvei. Először is itthon játszódik, ami külön öröm a sok amerikai helyszín után, aztán ott vannak a karakterek, amik mesteriek. Komolyan mondom, Reni osztályát csak imádni lehet. Három lány és kilenc fiú, mind különálló, szépen kifejtett karakterrel, a saját gimimből is ismerős tanárokkal és persze olyan problémákkal, amik maiak és valósak (tiniproblémák többnyire, de ezek annyira jól meg vannak oldva, hogy egész végig együtt izgultam a szereplőkkel, pedig elvileg nekem már nincsenek ilyen bajaim). A romantikus szál szépen ível felfelé, az ötödik könyv végén most ott tartok a gondolkodásban, hogy hű, mi lesz itt… szóval ez egy jó sorozat, sőt nagyon jó, mindenkinek ajánlom. Azt hiszem, hogy összesen nyolc kötetes lesz, ebből jelent meg eddig öt, és komolyan egyre jobbak. Minden elismerésem Leiner Laurának!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése