2011. július 30., szombat

Filmajánló – Négyen egy gatyában

Előbb láttam a filmet, és csak azután olvastam el a könyvet, és azt kell, mondjam, a film kifejezetten jobban tetszett. Ezért is írok róla pár sort.

A történet négy főszereplője Carmen, Tibby, Lena és Bridget, legjobb barátnők, amióta az eszüket tudják, mindig ott vannak egymásnak, de most úgy alakul, hogy négyen négyfelé szakadnak a nyáron. Mind a négyen különböző típusú lányok, ezért is furcsa, amikor szert tesznek egy farmernadrágra, ami mind a négyüknek jól áll. Elhatározzák, hogy az a nadrág lesz a kabalájuk, amit a nyár folyamán egymásnak küldözgetnek természetesen élménybeszámoló levelekkel együtt.

Filmbeli kedvenc szereplőm Lena volt, aki Görögországba megy a nagyszüleihez, ahol megismerkedik Kostas-szal és nem kívánt érzelmek ébrednek benne a fiú iránt. Nem tudom, hogy Alexis Bledel miatt – aki Lenát játssza, és akit nagyon szeretek – vagy azért-e, mert eléggé megváltoztatták a Görögországban történteket, de a könyvben Lena volt az, aki a legkevésbé szerettem. A második kedvencem Tibby (Amber Tamblyn) akit egy haldokló kislánnyal, Baileyvel hoz össze a sors, és akivel dokumentumfilm-készítésbe kezdenek.

Blake Lively alakítja a vad és fékezhetetlen Bridgetet. A lány focitáborba megy, ahol belezúg az egyik edzőbe, és elhatározza, megszerzi magának a fiút. Hiperaktívsága miatt sem a könyvben sem a filmben nem igazán tudtam azonosulni vele. A negyedik lány pedig Carmen (America Ferrera), ő az apjához utazik látogatóba, ahol megtudja, a férfi házasodni készül. Őt a filmben kifejezetten ellenszenvesnek tartottam, a könyvben viszont nagyon sajnáltam.

A filmben az a jó, hogy szépen összegezték a történéseket, és bár a regényben is filmszerűen váltakoznak a jelenetek, olvasás közben nem tudtam elmélyülni egyikkőjük szálában sem. Valami hiányzott a könyvből, ami viszont a képernyőn nagyon szépen kijön. Kellemes, inkább tiniknek való film, egyszer mindenképpen érdemes megnézni.

Amit szerettem: Lena-szálát; Bailey-t; azt a jelenetet, amikor megbeszélik, mi legyen a farmerral.

Nem szerettem: Bridgetet, amikor olyan túlbuzgó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése