2011. július 23., szombat

Jennifer Jabaley – Crush Control


Véletlenül találtam rá erre a könyvre, és mivel a fülszöveg hipnózisos sztorit ígér, olyat pedig még nemigen olvastam, muszáj volt beszereznem. Egyáltalán nem bántam meg, mert tetszett.

Tehát egyszer volt, hol nem volt, volt egy kisfiú és egy kislány, akik legjobb barátok voltak, amíg a kislány el nem költözött az anyjával Las Vegasba, ahol az anyukája hipnózis-show-val szórakoztatta a népet, ám mielőtt a kislány elment, elhipnotizálta a kisfiút, hogy örökké legjobb barátok legyenek. Nyolc évvel később Willow és az anyja visszatérnek. Willow azóta is tartotta a kapcsolatot Maxszel, úgy hiszi, itt az idő, hogy végre összejöjjenek, csakhogy Maxnek barátnője van. Willow próbálja rávezetni Maxet arra, hogy összetartoznak, de a srác mintha nem venné a jeleket, így Willow eldönti, hogy féltékennyé teszi legjobb barátját, méghozzá úgy, hogy hipnózissal ráveszi az egyik legnépszerűbb srácot arra, hogy essen belé…

Eléggé egy őrült sztori, először nem bíztam a hipnózisban, egyszerűen képtelen voltam elhinni, hogy ilyesmi működik, aztán kiderült, hogy mégis. Őszintén szólva nem igazán kedveltem Willow karakterét, bár vices volt, egyben nagyon önző is, amit nem szeretek főhősnőknél (még akkor sem, ha ennyire naivak), de megbékéltem vele, mert a többi karakter mind jófej volt. Szerettem Miát és Georgiát, akik Willow barátnői lettek, és a fiúk, Max és Quinton is aranyosak voltak, utóbbi főleg a hipnózis elején. A hipnózisos problémán túl egy családegyesítős szál is volt a történetben, Willownak össze kellett hoznia a nagymamáját az anyjával.

A legjobban mégis a hipnózisos részek tetszettek, aztán azok, ahol Willow és Georgia mindent kipróbálnak, hogy sikerüljön hatástalanítani az effektust, ugyanakkor bírtam a modern utalásokat is Taylor Swiftre vagy Ronra és Hermionére. Az egész sztori nyelvezete nagyon könnyed és gördülékeny, nincsenek unalmas részek, bár kicsit hosszúra nyúlt a történet, hála némi kis bénázásnak. A romantikus részek nem voltak eltúlózva, ami pedig igen, az szándékos volt, a hipnózis hatására, az nem számít. Rosszat így hirtelenségében nem tudnék mondani, pontosan azt kaptam, amit vártam.

Amit szerettem: Oompát; Willow hipnózis showját; amikor Willow és Georgia a vudu babával kísérletezgettek; a jelenetet, amikor Willow és Georgia bemásztak Quintonhoz.

Nem szerettem: Willow nagymamáját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése